BLOK-IMOBILITA-ZOO
Metodicky zpracovaná příprava na blok výtvarné výchovy
Příprava na blok
{ Předmět: Výtvarná výchova s metodikou
{ Téma: Zoo
{ Námět /název výrobku: výtvarná hra (tiskátka) / Nejoblíbenější zvíře ze zoo
{ Datum: 27.března 2009
{ Výchovně vzdělávací cíl: rozvoj představivosti
rozvoj fantazie
rozvoj kreativity
rozvoj samostatnosti
rozvoj vytrvalosti
rozvoj jemné motoriky
{ Pomůcky: cd s písničkami
Text písničky
obrázky zvířat
výkresy A3
pracovní podložku (noviny)
korkové uzávěry
šablony zvířat
temperové barvy
kelímek s vodou
hadřík
fixi
pastelky
{ Cílová skupina: klient v ústavní péči-imobilita / dítě 10-12 let
{ Doba trvání bloku:
S Motivace (20minut)
S Hlavní část (40 minut)
S Závěr (15 minut)
{ Metodický postup:
S 1)Motivace
♥ Přivítáme děti
♥ Na úvod jim pustíme písničku „Máme rádi zvířata“. Potom si povíme o čem se v písničce zpívá. (Viz.příloha 1-text písničky)
♥ Zeptáme se jestli už ví jaké je téma jejich dnešní práce.
♥ Popovídáme si o zoologické zahradě:
§ V jaké zoologické zahradě jsme byli.
§ S kým jsme navštívili zoologickou zahradu.
§ Jaké zvířata jsme tam viděli.
§ Které zvíře se nám nejvíc líbilo.
§ Co se nám kromě zvířat v zoologické zahradě nejvíc líbilo.
§ Jiné zážitky se kterými se chtějí podělit.
♥ Ukážeme dětem obrázky zvířat žijících v zoologické zahradě a společně si povíme co to je za zvířata. (Příloha č.2)
♥ Nakonec dětem řekneme co přesně mají za úkol: Pomocí korkových tiskátek „namalují“ jedno nejoblíbenější zvíře ze zoologické zahrady.
S 2)Hlavní část
♥ Před klienta položíme na lavici pracovní podložku (noviny) a na ně bílý výkres A3
♥ Dál před něj položíme několik korkových uzávěrů a šablonu zvoleného zvířete.
♥ Necháme klienta aby si vybral odstíny temperových barev.Ty mu pak spolu s hadříkem a kelímkem s vodou postavíme k papíru.
♥ Pomůžeme klientovi s obkreslením šablony na výkres
♥ Ukážeme mu jak má zacházet s korkem a s barvou.
♥ První uděláme barvami základní předkreslené obrysy zvířete a potom celý výkres vybarvíme ťupáním korku namočeného do zvolené barvy.
♥ Nabarvený korek oplachujeme vodou a utíráme do hadříku při každém střídání barvy.
♥ Po dokončení necháme celý obrázek zaschnout.
♥ Úplně nakonec můžeme dokreslit detaily fixami,nebo pastelkami
S 3)Závěr
♥ Uklidíme celou pracovní plochu
♥ Vytvoříme z hotových prací výstavku.
♥ Zeptáme se dětí jestli se jim jejich výtvory líbí. Co by změnili a jak se jim pracovalo.
♥ Pochválíme děti za provedenou práci.
Po celou dobu práce s klientem komunikujeme a pomáháme mu kdykoliv je to zapotřebí.
Příloha .1
Máme rádi zvířata
Máme rádi zvířata,zvířata,zvířata,
protože jsou chlupatá a mají hebkou srst
(srst,srst,srst,srst,srst,srst,srst).
V zoologické zahradě, zahradě,zahradě
nehlaďte lva po bradě,ukousne vám prst
(prst,prst,prst,prst,prst,prst,prst.)
Chybuje ten ,kdo lvu skrz tu mříž svou ruku podá
i když máme deset prstů, každýho je škoda.
Máme rádi zvířata,zvířata,zvířata,
protože jsou chlupatá a mají hebkou srst.